+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ny roman av Diktonius

Osmiskad
    Reg.datum
    apr 2009

Exclamation Ny roman av Diktonius

Jag har nu släppt min nya roman Lidelser i digitalt format. Boken är en fristående fortsättning på den uppmärksammade boken Vad hände i Axbyhamn, en provocerande berättelse om Marianne och hennes slav C. Lidelser utspelar sig i Hisings Backa i Göteborg, där den homosexuelle kriminalassistenten Daniel får i uppdrag att lösa ett mordfall, som visar sig ha kopplingar till både BDSM-klubbvärlden och de gästrikländska skogarna...

Provläs den på http://www.diktonius.se !

Maila gärna kommentarer!

lillamy
    Guest

Standard

wow...deckare, svensk och med BDSM dessutom, kan du gissa vad jag ska läsa Ulf?

Sabine
    Guest

Standard

Ulf, noterar att du nu kommer ut med romanen *Lidelser* i digitalt format. Det är verkligen drag under galoscherna!

Du har en underbar förmåga att tränga ner i vardagshändelsernas dramer, vars brokiga levnadsöden, driver händelseförloppen genom en fascinerande vegetation av ljuvliga korsbefruktningar.

Persongalleriets tilltrasslade karaktärer engagerar, de lever sina liv genom sitt arbete, sin kärlek, eller brist på att någon bryr sig om dem. Arbetar hårt för att ta sig igenom livsprocessen som en vinnare, eller så ger man järnet, för att inte förlora det man har uppnått.

Djupt inom sig känner de hur livets och dödens källåder skär genom dem, hur de lever mellan dess råmärken. Det är kring den fina skiljelinjen, mellan ett någorlunda hyggligt balanserat, och ett kapsejsat liv, som livsprocessen avgörs, det är här livets gracer fördelas. Somliga låter sig slukas av dåraktiga idéer, andra kämpar med näbbar och klor, genom att lägga sten vid sten, för att skapa ett grandiost livsverk.

Ulf din förmåga, att avlocka psyket dess hemligheter, drivkrafter, de mer eller mindre dunkla processer, som får människor att utveckla vanor, rutiner, som får dem att behålla koncentrationen, ett fokus, för att kunna ta sig vidare i livsprocessen, men även dem som lever sina liv, i mer eller mindre avsaknad av daglig struktur, undgår inte din lupp, vitt skilda mänskliga uttryck, klär du genom en medryckande gestaltning

Kram sabine
    Senast redigerad av Sabine den 2009-06-25 klockan 22:13

Osmiskad
    Reg.datum
    apr 2009

Standard

Sabine,

Dina ord berör och gör mig varm. Jag viskar till dig, om du skickar ett mail till mig lovar jag att skicka dig boken i PDF-format. Men bara om du lovar att skriva en recension när du läst klart.

Bästa med respekt,

Ulf

Osmiskad
    Reg.datum
    apr 2009

Standard

Lillamy! Boken kommer i tryckt format så snart jag lyckats samla ihop den summa sekiner som krävs för detta ändamål. En dag... snart... och världen kommer att bli en BDSM-deckare rikare.

Iszya
    Guest

Standard

Har läst på din första bok nu, jag läste i ett sträck kunde och bara inte sluta. Ska börja på nästa.. jag måste ha meeeer!

Hårt piskad
    Reg.datum
    aug 2008

Standard Javisst ja

på min lilla lista på saker att göra står att lista ut hur man donerade pengar för Axbyxham, antar att jag får luska ut det för att få läsa Lidelser

En sak som var mycket underhållande med Axbyham var att det sammanföll precis med mina studier i alternativ medicin, att då läsa en bok med referenser åt det hållet var riktigt kul. (Sen är den riktigt bra ändå)

tosSa

Osmiskad
    Reg.datum
    apr 2009

Standard

Tossa och Iszya: Ni är så söta. Jag är glad att ni gillar texterna och även vill fortsätta läsa Lidelser.
    För att göra en donation klickar du på knappen "Donate" på min webbplats och därifrån skickas du vidare. Det borde finnas enklare sätt än med kreditkort men än så länge är det bara sånt som funkar.

Kramar,

Ulf

Swiatch ladeEs avatar
    Reg.datum
    nov 2007

Standard

Ulf,

jag tyckte MYCKET om den första boken - sträckläste!
    Har provläst lite i den nya, och älskar Dina formuleringar - jag vill också ha ett par "lakritsfärgade boots"

+ Svara på ämne

Tags for this Thread

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg