+ Svara på ämne
Visar resultat 1 till 27 av 27

Ämne: Kompakt knullmaskin?

Tombola
    Guest

Standard Kompakt knullmaskin?

Tittar man på de maskiner som finns att köpa så är de ju alldeles för stora och komplicerade - någon som sett till tryckluftsdrivna maskiner - en liten kompressor kostar ju inte så mycket idag och den borde kunna användas till lite av varje,,,

Njutnings givare Fölets avatar
    Reg.datum
    aug 2009

Standard

har letat nu i 3 veckor efter lämplig utrustning för ett bygge, men ännu har jag inte hittat något halvfärdigt att köpa för kort slaglängd brukar vara det vanligaste, och tryckluft är inte att tänka på om man inte köper en kompressor med minst 600 minutliters fri avgiven luft mängd, eftersom luftmaskiner drar en hel del luft och hela paketet väsnas mycket.
    Men ännu har jag inte gett upp har hittat länkaget mellan drivenheten och dildon så det är bara att hitta en lämplig drivenhet

Tombola
    Guest

Standard

Det räcker nog med en kompressor som är avsedd för en airbrush,,,

Men jag har funderat vidare och just nu lutar det åt en elektromekanisk lösning.

Vilken slaglängd kan vara rimlig?

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Jag har byggt en på formen av en fyrkantig låda, med utstickande stötstång och dildofäste.
    Lådan mäter 46cm lång, 26cm bred och 14cm tjock.

Drivenheten är en gammal motor till en 9V skruvdragare, som fått en metallskiva fäst i borrchucken, med kulkoppling o länkage(gängad M8-stång som passar i kulkopplingen o länkgaffeln från Clas Ohlson).
    Länkgaffeln skruvad i stötstången, som löper genom två lagerbockar med kullager för 10mm axelstång(inköpt på CO också).
    Slaglängden kan varieras genom att flytta kulkopplingen i borrade hål in mot centrum på metallskivan o jag har 8cm slaglängd just nu, att jämföra med t.ex. tigersåg som har 3cm slaglängd. Rimlig slaglängd kanske 10cm max, då genomsnittskvinnan sägs vara ca 15cm djup, så finns säkerhetsmarginal tilltagen...

Strömkällan är en rejält kraftig batteriladdare på 12V(52A laddström) och hastighetsregleringen kommer från "avtryckaren" på den kasserade skruvdragaren, där motorn också plockats till min maskin.
    Med skruvanordning till avtryckaren kan den hastighetsregleras finkänsligt för rätt "hastighet".

Jag använder mjuka böjliga dildosar(som går att lätt byta ut med gängad anordning), så råkar dildon hoppa ur i extasen, så blir det inga skador på kvinnan i ett "påtvingat framskjutande" av dildon, den bara böjs åt sidan.

Nödstopp är bara att rycka sladden till batteriladdaren, så stannar allt snabbt.

Den är provkörd en gång tillsammans med kvinna, med mycket njutbart resultat för kvinnan och mig själv....*L* Ljudet från maskinen verkade inte störa alls...men det kan ju vara olika för olika individer...

MP.

Tombola
    Guest

Standard

Det verkar som om många maskiner som kan köpas färdiga ligger på maximala slaglängden 6 tum och frekvensen upp till ungefär 150 Hz.

Ja - en skruvdragare kan ju vara en tänkbar drivkälla.

Roninmick
    Guest

Standard

Jag är väldigt nyfiken på själva hastighetsregleringsmekanismen. Du har inget foto?

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Här kommer snabbt ihoprafsade bilder på skapelsen...*L*
    Bifogade bilder

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

...o de två sista också:

Själva hastighetsregleringen är under den stora bulten som går in från sidan. Genom att skruva den in o ut, så kan den innanför monterade originalströmbrytaren till skruvdragaren regleras mycket finkänsligt o går nåt överstyr, så rycker man bara strömkablarna o allt stannar. Med böjlig Jellydildo på stången gör inget alls om "kuken" SKULLE hoppa ur hålet vid en framstöt av maskinen....den bara böjs åt sidan o inga skador/obehagligheter, enligt den testande kvinnan...*L*
    Bifogade bilder
    Senast redigerad av MasterofRopes den 2010-05-07 klockan 19:39

Nyfiken
    Reg.datum
    apr 2007

Standard

En helt fantastisk tråd.

Finns det kanske möjlighet för oss inte like kreativa att få ta del av eventuell ritning på ett sådant här mästerverk?

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

En utvecklad tanke är att ha en tillverkad jigg, att bara placera sin fungerande skruvdragare i, skruva fast den o koppla på ett länkage o köra den som "knullmaskinsmotor" med steglös varvtalsreglering via "avtryckaren".
    När man har lekt färdigt tas skruvdragaren ur jiggen o funkar sen som en vanlig borrmaskin/skruvdragare igen...

Jag kan försöka knåpa ihop nån form av ritning.....men får nog göra den på papper o fota av den(om det blir lyckat?), för på datorn kan jag inte alls få fram nåt som skulle LIKNA en ritning o ingen skulle nånsin kunna tyda den OM det gjordes på datorn.
    Jag har gått ordentligt kurs i Ritningslära o kan själva proceduren, måttsättning, vyer o allt, så på papper blir det allra bäst...*L*

Nyfiken
    Reg.datum
    apr 2007

Standard

Det hade verkligen varit toppen.

Är själv inte helt oteknisk, men tydligen inte teknisk för att få ihop till något som skulle likna något användbart.

Skriva för hand, fotografera och lägga in här funkar fin fint för mig!

petter_x
    Guest

Standard

Jag gjorde en snabbkonstruktion enligt nedan:

En skruvdragare som jag surrade fast på tvären på en bräda.

Tog sedan en en avlång metallbit och skruvade fast två m5 skruv i var sin ände. skruvarna pekandens åt olika håll. Den ena skruvades sedan fast i chucken.

Så långt ser det ut som ett "flygplan" där brädan är vingen, skruvdragaren är motorn och metallbiten är propellern. den skruv som inte sitter i chucken är nu pekande "framåt" i flygriktningen.

Sedan tog jag ett kvastskaft, borrade ett hål på ca 6 mm, trädde på skaftet på den utstickande skruven och satte dit en bricka med mutter för att hålla kvar skaftet på skruven. Kvastskaftet löper nu parallellt med brädan (vingen).

På andra änden av kvastskaftet satte jag en dildo. (öppnade batterilocket, täljde till kvastskaftet så det passade coh tryckte dit, surrade med lite silvertejp)

Surrade sedan brädan så att det hela satt fast, riktade in dildon mot det tänkta målet (dvs hålet ;-) hängde upp ett snöre i taket som höll dildon på rätt höjd.

Använde den steglösa startknappen för att få fart på det hela och voila: en knullmaskin.

Erfarenheter:
    Det skall vara låga varv för att få en bra njutning.
    Den steglösa motorn är svag på låga varv. (iaf den 230 maskin jag använde)
    Analen har större motstånd än vaginan.
    Analen kräver mer(kontinuerlig) smörjning än vaginan...
    En lång axel (som ett kvastskaft är) rör sig hela tiden upp och ner (i denna konstruktion) - ger skön känsla men skapar också mer friktion (motstånd)
    Slaglängden bör vara max hälften så stor som dildon,lite beroende på hur fast underlivet sitter. Ett motjuck kan bli ödesdigert...
    Ett snöre som styr är inte särskilt riktningsstabilt...
    Den steglösa avtryckaren hade en tendens att börja skena...
    Hoppar dildon ur så ökar farten eftersom motståndet försvinner.

Kommande förbättringar:
    Två axlar för rak penetrering och bättre styrning/stabilitet.
    En annan/säkrare varvtalsreglering.
    En nedväxling så att maskinen kan jobba på högre varv men ändå penetrara i lagom takt.

Tar gärna emot tips :-)
    Senast redigerad av petter_x den 2010-07-12 klockan 10:48

petter_x
    Guest

Standard

så här ser det schematiskt ut :-)
    Bifogade bilder

Nyfiken
    Reg.datum
    apr 2007

Standard

Fantastiskt!

Kinktoysmith handcrafts avatar
    Reg.datum
    maj 2008

Standard

Hallå!
    Kul att det finns kreativ folk iaf.
    Jag har också byggt liknande maskin, för länge sedan, men hann aldrig helt färdigt p.g.a, verkstadsflytt.
    Mina erfarenheter är att 240v vxlströms-motorer har problem med hastighetsregleringen, eftersom tyristorn verkar släppa igenom mer ström om arbetsmotståndet minskar (därav en "skenande" effekt). Samtidigt som motorn blir väldigt svag (får dåligt/lågt vridmoment) när man vill köra på lågfart.

Själv tror jag på 12v likströmsmotorer och reglering genom ett trådlindningsmotstånd, (jag började med en vindrutetorkarmotor från en bil, vilken är väldigt stark och har en snäckväxel med ganska lagom hastighet för dylikt bygge).

Ytterligare lösning på hastighetsregleringsproblemet är steglös vxl-låda, typ eu-moped/remdrift, eller två koniska gummirullar som "trycks" mot varandra och justeras axiellt.

Som lagring, eller hållare för fram och återgående rörelsen (dildotryckaren) har jag sett exempel på dem som använt "lådbeslag" gejdrar för vanliga kökslådor, finns visst på Classeisjön också, friktionsfritt och kulagrat, helt genialt.

Keepupthegooodwork

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Mitt fixande och ritningsproduktion har legat nere helt sen försommaren, men det brukar komma igång när väder o vind blir sämre...*L*

Jag har också sett "kökslådegejdrar"-glidskenor användas för axiell rörelse i tryckstången, definitivt nåt att fundera på inför framtida projekt. Hitta en kraftigare variant av glidskena än den som normalt brukar finnas i kökslådor, kanske i lådor från verktygsförvaringsindustrin, som behöver kraftiga doningar i glidskenorna...
    Rör istuckna i varandra o det yttre röret fixerat i jiggen har också funderats över och axelstål o lagerbockar har provats med framgång.

MP.

Osmiskad
    Reg.datum
    aug 2010

Standard

Jag använde en lykttorkarmotor från en gamal 240. hade kvar växeln vilket gjorde den stark. och den rörsig fram och tilbaka själv för att öka penetreringen så motera på en större bricka på axeln. för att ändra farten kan du ta någon gammal volymratt (potentiometet) från en radio eller köpa nåt liknadden på kjell.com

Kinktoysmith handcrafts avatar
    Reg.datum
    maj 2008

Smile

Som reglering till en 12v likströmsmotor åtgår en mycket kraftigare reostat än vad som används till ljudkontroller i vanliga fall.
    Antingen lindar man en själv av koppartråd, eller så "lånar" man en gammal "labbkub" från skolans fysiksal,...
    Eller så går man helt enkelt till Elfa och frågar den som står vid disken, dom har väldigt kunnig personal, oftast,.. och det dom vill veta då, är vilken spänning man ska använda den till och hur många ampere den tar i effekt, ibland står det på motorn hur många watt den är på, och då kan dom räkna ut hur många ampere det blir, (finns visst tabeller för sådant också).

Osmiskad
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Enklast verkar vara att köpa ett sk "lådbilspaket" från elscooter.se där finns motor gasreglage och elektronisk varvtalsregulator, lite länkarmar och en liten låta av nåt slag att skruva fast prylarna i, bild kanske kommer då mitt bygge står klart. Kommer att bli en liten bänk där kvinnan spänns fast framåtlutad med benen fastbundna på sidorna, ett brett läderband runt midjan och två vacuumkoppar som suger fast brösten. Alltså ett bygge där rörelseutrymmet är starkt minimerat, själva knullmaskinen blir sen riggad så att vinkeln på penetrationen ska kunna gå att ändra liksom slaglängd, hastigheten regleras med det medföljande reglaget. hela konstruktionen kommer att kläs i svart konstläder och remmar etc i läder. Själva bänken kommer att ha en nedfällbar hylla under ansiktet så att man kan komma åt att utnyttja munnen också. Själva stommen byggs av mdf board och skruvas snabbt ihop med några vingmuttrar vid användadet av den.

Standard

Låter kanon... Bild/ritning???? *L*

Osmiskad
    Reg.datum
    maj 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Hard Evil Visa inlägg
    Enklast verkar vara att köpa ett sk "lådbilspaket" från elscooter.se där finns motor gasreglage och elektronisk varvtalsregulator, lite länkarmar och en liten låta av nåt slag att skruva fast prylarna i, bild kanske kommer då mitt bygge står klart. Kommer att bli en liten bänk där kvinnan spänns fast framåtlutad med benen fastbundna på sidorna, ett brett läderband runt midjan och två vacuumkoppar som suger fast brösten. Alltså ett bygge där rörelseutrymmet är starkt minimerat, själva knullmaskinen blir sen riggad så att vinkeln på penetrationen ska kunna gå att ändra liksom slaglängd, hastigheten regleras med det medföljande reglaget. hela konstruktionen kommer att kläs i svart konstläder och remmar etc i läder. Själva bänken kommer att ha en nedfällbar hylla under ansiktet så att man kan komma åt att utnyttja munnen också. Själva stommen byggs av mdf board och skruvas snabbt ihop med några vingmuttrar vid användadet av den.
    Hej,

Hur gick det med projektet? Blev det klart? Bilder/Ritning

Osmiskad
    Reg.datum
    jul 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av handcraft Visa inlägg
    Som reglering till en 12v likströmsmotor åtgår en mycket kraftigare reostat än vad som används till ljudkontroller i vanliga fall.
    Antingen lindar man en själv av koppartråd, eller så "lånar" man en gammal "labbkub" från skolans fysiksal,...
    Eller så går man helt enkelt till Elfa och frågar den som står vid disken, dom har väldigt kunnig personal, oftast,.. och det dom vill veta då, är vilken spänning man ska använda den till och hur många ampere den tar i effekt, ibland står det på motorn hur många watt den är på, och då kan dom räkna ut hur många ampere det blir, (finns visst tabeller för sådant också).
    Annars är det inte speciellt svårt att bygga en hastighetsreglering för en 12V-motor oavsett om den drar 0,1A eller 35A. Enda skillnaden är ett par tre komponenter. Personligen skulle jag välja en pulsbreddsmodulerad styrning. Finns på nätet, bara att söka efter PWM motor control.
    Eller också kan ni fråga undertecknad så kan jag ge lite råd.

Nybörjare på BDSM men inte på elektronik....

Njutnings givare Fölets avatar
    Reg.datum
    aug 2009

Standard

Bdsm 001.jpg
    Äntligen ett smidig, steglöst och allsidigt elvertyg
    Platsar lätt i vilken vertygslåda som helst

Osmiskad
    Reg.datum
    jan 2013

Standard

Hej o tack för tipset om att använda en skruvdragarmotor
    jag har tänkt o använda mig av en potentiometer som fart styrning
    har testat en med torkarmotor men tyckte att den gick för sakta !!

Dominant
    Reg.datum
    mar 2007

Standard

Jag blev eld o lågor i julas, då jag kom över en degblandare av köksmodell, med inbyggd oscillerande rörelse o färdig med fartkontroll o allt!!
    Jag behöver nu montera en kulled på den snurrande plattan till mitt länkage till stötstången som dildon sitter på.
    Det går även att skruva på större rund platta på den fasta mindre snurrande plattan för att på så sätt kunna öka slaglängden o med flera hål på olika avstånd från centrum i den plattan, så kan varierande slaglängd erhållas, med att bara flytta kulleden till stötstångslänkaget. Det är större snurrplattan som är den idé jag ska gå på.
    Jag skruvar degblandaren direkt på en tjock träplanka tillsammans med stötstångslänkaget och bygger in det hela i en låda, med "av/på" och "farthållaren" tillgängligt.
    Funderar på att bygga sladdburen "remote" med av/på-knapp så jag kan vara nära henne samtidigt som jag KAN stänga av ALLT direkt OM det skulle uppstå nåt problem...*L*

MP.

Osmiskad
    Reg.datum
    nov 2012

Standard

Vilka påhittiga medlemmar! Jag har byggt en knullpall med 2 motorer som kom från en framkallningsmaskin, hastigheten var fast men slaglängden kunde man reglera, den var dock inte mer är 6cm men med tanke på dildostorleken, i båda hålen, räckte det långt, ända tills slaven skrek utmattad och bad mig att stänga av. Hastigheten råkade passa helt enkelt. Pallen var rund med de 2 stavarna utstickande, jag svepte tunn MDF kring 2 runda plattor och en inre struktur, monterade motorerna i botten och byggde styrning samt fäste för stavarna, det finns tyvärr inga bilder på denna skapelse som nu är skrotad... Om jag skulle bygga nytt skulle jag absolut använda pneumatik, en cylinder, en tvåvägsventil som kan styra cylindern både ut och in, den typen heter 5/3 ventil och en logik (Arduino, STAMP, PLC) för att styra takt, längd osv. En cylinder av den storleken drar mkt lite luft men vanliga kompressorer låter jättemycket, om man inte har råd med Junair eller Silentair.
    Man kan bygga om airbrushtypen med en liten tank och en tryckbrytare så att man kan driva en cylinder, vill man ha fart kan det ändå bli för lite.
    En DC motor (funkar absolut med en torkarmotor, den går i sitt ursprungsutförande dessutom redan fram och tillbaka, man skulle kulla flytta staven längs armen för att få olika slaglängd) med en flyttbar excenter i form av en kulled på en platta eller en arm med många hål för att öka/minska slaglängden, en DC motorstyrning som denna http://www.electrokit.com/dc-motor-s...trol-15a.45684 är fullt tillräcklig. Elektrokit säljer dessutom Arduino och ibland annat användbart till diverse sexomatics. Se till att ha tillräckligt mycket ström ur aggregatet och inte använda farliga bilbatteriladdare eller annat där primärströmmen är på något sätt förbunnen med sekundärströmmen. Det finns "medicinska" aggregat, kolla på Elfa.

Osmiskad
    Reg.datum
    nov 2012

Standard

Och om man är fräck kan man bygga allt så det går på vatten, tyst som en mus, man kanske reglerar hastigheten med en kranventil och slaglängden med en flyttbar mekanisk ventil som vänder på rörelsen. Det finns långa och mkt flexibla slangar som gör att det inte alls behöver stå i duschen för att fungera. Vatten kan också styras med elektriska ventiler om man är på det humöret, då slipper man kompressorn i alla fall.

OBS att det är förbjudet att använda vatten som kraftdrivmedel...

+ Svara på ämne

Regler för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg